ZNAJOMOŚĆ IDEI

Aczkolwiek businessman mu­si w coraz większym stopniu wykazywać znajomość idei, filozofowi czy artyście na myśl nie przychodzi, że powinien się wykazać jako dobry businessman. Być może, co daje najwięcej do myślenia, amery­kańscy intelektualiści dawno temu przyznali coś w rodzaju obywatelstwa drugiej kategorii wysił­kom intelektualnego kierownika przedsiębiorstwa. Słuchają jego przemówień, recenzują jego książki i Przyjmują jego poglądy z pełną szacunku uwagą. Ale nie osądzają ich jako dobre czy złe same w so­bie. Są dobre (niekiedy zaś złe) jak na businessma­na. Rozumie się, że nie jest to poziom wygórowany. Wreszcie współczesny liberał nie identyfikuje już produkcji z wszelkimi sukcesami politycznymi. Dostateczny wzrost dochodu narodowego brutto pozostaje pierwszą miarą osiągnięć.

Witaj na blogu! Nazywam się Arkadiusz Dobrzański i prowadzę małą lokalną agencję reklamową. Blog to forma mojej odskoczni, zamieszczam tutaj informacje dotyczące świata mediów. Mam nadzieję, że spodobają Ci się moje wpisy i zostaniesz na dłużej.

Dodaj komentarz