RYNEK DZIECIĘCY

Tzw. rynek dziecięcy jest już przedmiotem analiz polskich ekonomistów, wskazujących na reklamę TV jako najskutecz­niejszy sposób wpłynięcia na decyzje ekonomiczne dzieci.Zabiegi marketingowe podejmowane wobec dzieci spotkały się i u nas (na świecie tego rodzaju inicjatywy mają ponad trzydziestoletnią tradycję) ze zorganizowanym przeciwdziałaniem. Już w 1993 r. Federacja Konsumentów w ramach akcji „Reklama a dziecko przedstawiła scenariusze lekcji wyjaśniającej dzieciom cele i mechanizmy funkcjonowania reklamy. Można to uznać za początek realizacji idei edukacji medialnej. O zaakceptowaniu reklamy jako stałego elementu naszej rzeczywistości świadczą pojawiające się od pewnego czasu w prasie” plebiscyty i rankingi najpopularniejszych reklam, głównie telewizyjnych.

Witaj na blogu! Nazywam się Arkadiusz Dobrzański i prowadzę małą lokalną agencję reklamową. Blog to forma mojej odskoczni, zamieszczam tutaj informacje dotyczące świata mediów. Mam nadzieję, że spodobają Ci się moje wpisy i zostaniesz na dłużej.

Dodaj komentarz