FUNKCJONOWANIE REKLAMY POLITYCZNEJ
Problematykę tę poruszają w swych pracach psychologowie społeczni, m.in. E. Aronson i R. Cialdini. Funkcjonowanie reklamy politycznej w Polsce pokazuje reżyser J. Krysiak w filmie: Wybory 1993, czyli siedem prostych uwag o reklamie, prezentując sposób recepcji tych samych wideoklipów wyborczych przez różne grupy typu focus. c) Reklama społeczna.Jest to najmłodsza i, zdaniem wielu fachowców, najciekawsza odmiana współczesnej reklamy. Dysponując zwykle niskim budżetem, powstaje zarówno na zlecenie rządów, jak i różnorodnych organizacji pozarządowych (częściej). Przedmiotem reklamy non-profit jest ochrona zdrowia (szczególnie walka z wirusem H1V), przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii, uwrażliwianie społeczeństw na ludzką krzywdę (np. tragedia dzieci afrykańskich Tutsi i Hutu), problemy ludzi niepełnosprawnych, promowanie solidaryzmu społecznego.