KOMPUTEROWE EFEKTY WIZUALNE
Mogą to być np. komputerowe efekty wizualne i dźwiękowe, łączenie technik filmowych (filmu tradycyjnego z animacją komputerową) ożywianie martwych przedmiotów albo łamiące tabu skojarzenia.Moda.Reklama może wykorzystywać już istniejącą modę na coś lub na kogoś (aktor, piosenkarz) albo tworzyć własną modę (np. wśród dzieci na posiadanie określonej zabawki). Selekcja.Reklama w swym założeniu jest selektywna w prezentacji faktów, ocen i argumentów. Często w ogóle nie prezentuje walorów reklamowanego towaru, a bywa, że i jego samego (np. dżinsy Diesel). Cechą nowoczesnej reklamy jest posługiwanie się skrótem i niedomówieniem. Stereotyp.Reklama bardzo często odwołuje się do istniejących w społeczeństwach stereotypów dotyczących płci, ról zawodowych i rodzinnych, co zapewnić ma maksymalne uprzystępnienie przekazu i łatwą identyfikację odbiorcy.