WYZNACZANIE STANDARDÓW

Reklama taka wyznacza standardy, wzorce, modele tego, „jakim być”, „co posiadać”, wskazuje grupę odniesienia i zapewnia, jak słusznie zauważył Z. Bauman, w zadziwiająco łatwy sposób tożsamość i poczucie przynależności do wielkiej zbiorowości. Cele reklamy socjologicznej realizują się w sposób ukryty. Ludzie są nie do końca świadomi chęci posiadania coraz to nowych, lepszych, drogich rzeczy, nie zastanawiają się dlaczego czerpią z tego satysfakcję. Wiedząjedynie, że „kosztowność to wyższy status społeczny” (D. Veblen). Zazwyczaj dla takich przedstawicieli społeczeństwa konsumpcyjnego pozostaje ukryty fakt, że świat kreowany przez reklamę socjologiczną jest światem sztucznym, „upozorowanym” jedną z wersji rzeczywistości, i że istnieje w ich umysłach dzięki snobizmowi i skłonności do owczego pędu.

Witaj na blogu! Nazywam się Arkadiusz Dobrzański i prowadzę małą lokalną agencję reklamową. Blog to forma mojej odskoczni, zamieszczam tutaj informacje dotyczące świata mediów. Mam nadzieję, że spodobają Ci się moje wpisy i zostaniesz na dłużej.

Dodaj komentarz