KAŻDY SPRZEDAWCA

Każdy sprzedawca jest zainteresowany w ustaleniu cen; żaden nie zyskuje nic na załamaniu się tego syste­mu wzajemnego bezpieczeństwa. Szczególnie trud­no przypuścić, by konkurenci General Motors za­początkowali obniżkę cen, która mogłaby wywo­łać — w odwecie — dalszą ich obniżkę. Nie ma po­trzeby żadnych formalnych porozumień dla zapo­bieżenia takim akcjom; uważa się to za naiwne i wywołuje profesjonalny gniew radcy prawnego korporacji. Każdy wie, że zwycięzcą w takiej wal­ce nie byłby ten, kto by ją zainicjował, lecz Gene­ral Motors. Tak więc wielkość firmy i mała ilość konkurentów prowadzą do ukształtowania rynku. Kontrola cen jest tylko częścią kontroli rynku; .jeśli ma się usunąć niepewność, trzeba rozciągnąć kontrolę także nad wielkością zbytu. Ale to rów­nież umożliwia wielkość firmy.

Witaj na blogu! Nazywam się Arkadiusz Dobrzański i prowadzę małą lokalną agencję reklamową. Blog to forma mojej odskoczni, zamieszczam tutaj informacje dotyczące świata mediów. Mam nadzieję, że spodobają Ci się moje wpisy i zostaniesz na dłużej.

Dodaj komentarz