NAJTRWALSZE KONSTRUKTY

Jak wiadomo są to konstrukty najtrwalsze, najtrudniej poddające się modyfikacjom. Zarówno zmiany postaw już istniejących “(lub ich elementów: poznawczego, emocjonalnego i behawioralnego), jak i wytworzenie się nowych postaw uzależnione są od wielu zewnętrznych i wewnętrznych czynników i uwarunkowań.  Na pocieszenie dla twórców reklam pozostaje argument, że ludzie łatwiej zmieniają zdanie w sprawach dla nich mniej ważnych, a takimi wydają się decyzje konsumenckie. Ważną kwestią przy akceptacji danego przekazu reklamowego i produktu jest wystąpienie zjawisk identyfikacji odbiorcy z postaciami reklamy i ewentualnej projekcji własnej sytuacji na tę zaobserwowaną na ekranie. Zwraca uwagę zbieżność psychologicznych mechanizmów recepcji reklamy z mechanizmami recepcji np. baśni, co podkreślało wielu teoretyków kultury.

Witaj na blogu! Nazywam się Arkadiusz Dobrzański i prowadzę małą lokalną agencję reklamową. Blog to forma mojej odskoczni, zamieszczam tutaj informacje dotyczące świata mediów. Mam nadzieję, że spodobają Ci się moje wpisy i zostaniesz na dłużej.

Dodaj komentarz