POŁĄCZENIE PODEJŚĆ
Połączenie podejścia jakościowego z elementami analizy ilościowej daje pewniejszy obraz opisywanych zjawisk i uchwyconych zależności, lepiej pokazuje ich wymiary. Nie roszczę sobie oczywiście prawa do uogólniania otrzymanych wyników — obliczenia zawarte w tej pracy odnoszą się wyłącznie do badanej przeze mnie zbiorowości. Aby mówić o znaczeniu reklamy telewizyjnej w życiu dziecka, sposobie jej funkcjonowania w środowisku rodzinnym oraz postrzeganiu tego zjawiska przez dorosłych — rodziców i pedagogów, należy ustalić najpierw rzecz podstawową: na ile dziecko ma szansę zetknąć się z tym typem przekazu? Innymi słowy, trzeba odpowiedzieć na pytania, jaki jest zakres i charakter kontaktów telewizyjnych badanych dzieci, czy dzieci wybierają oglądanie telewizji świadomie, zgodnie z własnymi upodobaniami i potrzebami, czy raczej oglądają z konieczności, są na telewizję „skazane”.