POWSZECHNE PRZEKONANIE

Istnieje powszechne przekonanie, że „reklamy wywierają silny wpływ na dzieci”, przy czym akcentuje się raczej negatywne strony tego faktu. Postanowiłem zatem sprawdzić, co wynika z codziennego oglądania reklam przez polskie dzieci żyjące w konkretnym środowisku społecznym — środowisku wielkiego miasta, Warszawy. Chcę wyraźnie podkreślić, że interesuje mnie głównie dziecko oglądające i przeżywające reklamy telewizyjne, w mniejszym stopniu one same już  1993 roku napisałem, że reklama telewizyjna zasługuje na baczną uwagę ze strony pedagogów i badaczy kultury dziecięcej dlatego, że jest jedynym komunikatem kulturowym kierowanym intencjonalnie do dziecka, który nie powstaje z myślą o realizacji celów edukacyjnych/wychowawczych, ale głównie dla celów komercyjnych.

Witaj na blogu! Nazywam się Arkadiusz Dobrzański i prowadzę małą lokalną agencję reklamową. Blog to forma mojej odskoczni, zamieszczam tutaj informacje dotyczące świata mediów. Mam nadzieję, że spodobają Ci się moje wpisy i zostaniesz na dłużej.

Dodaj komentarz