ZAUWAŻONY MECHANIZM

Drugie z wymienionych uzasadnień, wypowiadane zarówno przez dzieci młodsze, jak i starsze, wskazuje na to, że gdy mówią one 0   reklamie, mają na myśli zarówno sam przekaz, jak i okoliczności towarzyszące jego emisji — w tym wypadku fakt przerywania przez reklamy innych programów. Zjawisko to dotyczy stacji Polsat, Polonia 1   i NTW oraz obcojęzycznych stacji, dostępnych dzięki sieci kablowej i TV satelitarnej. Dzieci są zirytowane nie samymi reklamami, ale przerywaniem trzymającego w napięciu serialu akcji (MacGyver, Drużyna A) lub odcinka serialu rysunkowego (np. Yattaman). Mechanizm ten zauważony został i opisany dość dawno temu przez badaczy amerykańskich zajmujących się odbiorem reklam przez dziecko (Blatt, Spencer, Ward 1972).

Witaj na blogu! Nazywam się Arkadiusz Dobrzański i prowadzę małą lokalną agencję reklamową. Blog to forma mojej odskoczni, zamieszczam tutaj informacje dotyczące świata mediów. Mam nadzieję, że spodobają Ci się moje wpisy i zostaniesz na dłużej.

Dodaj komentarz