ŹRÓDŁO DOŚWIADCZEŃ MEDIALNYCH

Reklama, będąc dla dziecka istotnym źródłem doświadczeń (medialnych), staje się realnie częścią szeroko rozumianej edukacji, źródłem znaczeń i nośnikiem wartości oraz wzorców. Jest jednocześnie istotnym elementem świata fikcyjnego, wykreowanego, jak pisze Z. Melosik — „rzeczywistości upozorowanej”. Również T. Szkudlarek poważnie traktuje reklamę jako istotny składnik kultury postmodernis­tycznej, przestrzegając przed jej wpływami i nie wyjaśnionym do końca znaczeniem w edukacji.„Tak jak rytuał obecności na politycznych masówkach unie­możliwiał zrozumienie polityczności życia społecznego, tak rytuał obecności na lekcjach religii zasłania społeczną obecność sacrum. Brama dla konsumeryzmu, dla dowolnego konstruowania pożądań przez zmysłową politykę reklamy, stoi szeroko otwarta”.

Witaj na blogu! Nazywam się Arkadiusz Dobrzański i prowadzę małą lokalną agencję reklamową. Blog to forma mojej odskoczni, zamieszczam tutaj informacje dotyczące świata mediów. Mam nadzieję, że spodobają Ci się moje wpisy i zostaniesz na dłużej.

Dodaj komentarz