DLA MNIEJSZEGO PRZEDSIĘBIORSTWA

Niepo­wodzenia z Convairem nie wpłynęły na żadną z tych gałęzi produkcji. Dla mniejszego przedsię­biorstwa, wytwarzającego tylko jeden produkt, strata 425 milionów dolarów byłaby nieszczęściem. Przykład ten dobrze wyjaśnia jedną z najbardziej godnych uwagi tendencji w rozwoju korporacji, jaką ostatnio obserwujemy, a mianowicie wzrost konglomeratów.Łączą one wielki rozmiar z wielką różnorodnością produkcji. Dzięki temu potrafią uporać się z fatalnymi konsekwencjami niepewności rynku, której w inny sposób nie da­łoby się wyeliminować. Jest nieprawdopodobne, by wymykająca się kontroli niechęć nabywców do jednego produktu, takiego jak samoloty, mogła do­tyczyć także telefonów czy materiałów budowla­nych. Dzięki temu skutki niepewności rynku do­tyczą nieraz tylko stosunkowo małej części ogólnej produkcji jednostki planującej.

Witaj na blogu! Nazywam się Arkadiusz Dobrzański i prowadzę małą lokalną agencję reklamową. Blog to forma mojej odskoczni, zamieszczam tutaj informacje dotyczące świata mediów. Mam nadzieję, że spodobają Ci się moje wpisy i zostaniesz na dłużej.

Dodaj komentarz