NA PODSTAWIE PRZEPROWADZONYCH EKSPERYMENTÓW

Część psychologów na podstawie przeprowadzonych eksperymentów twierdzi, że reklamy rozbudzają zbędne potrzeby i kierują uwagę dziecka na przedmioty zamiast na ludzi. Reklama oskarżana bywa także o generowanie konfliktów rodzinnych na tle kupna re­klamowanej rzeczy, gdy dorośli nie chcą lub nie mogą ulec namowom dziecka. Reklamie przypisuje się tworzenie standardów, „jakim być” i „co mieć , aby zostać zaakceptowanym w grupie rówieśniczej, a także kreowanie określonych (często nadmiernych) wymagań i oczekiwań w stosunku do otoczenia. Uważa się, że odpowiednio potraktowana reklama może być ważnym i pożytecznym czynnikiem w procesie socjalizacji konsumpcji.

Witaj na blogu! Nazywam się Arkadiusz Dobrzański i prowadzę małą lokalną agencję reklamową. Blog to forma mojej odskoczni, zamieszczam tutaj informacje dotyczące świata mediów. Mam nadzieję, że spodobają Ci się moje wpisy i zostaniesz na dłużej.

Dodaj komentarz